Post by Ellen on Sept 3, 2021 8:28:19 GMT
Agilityn alkeiskurssi
Olen Suomesta kotoisin ja opiskellut täällä Heppiksellä oppisopimuksella ratsastuksenopettajaksi. Opetan tosiaan pääasiassa luonnollisia hevosmiestaitoja, jonne olen erikoistunut jo muutaman vuoden. Minulla on ylläpidossa Heppikseltä islanninhevostamma nimeltä: Bliða fra Borgarfjördur, jonka kanssa opettelen luonnollisia hevosmiestaitoja, muun muassa kuolaimettomuutta. Perheeseeni kuuluvat äiti, isä ja pikkusisko ja poikaystävä Max Jakobsson, joka on myös Hevosjärvellä kiireapulaisena toisinaan. Vietän aikaani siis myös Ranskan lisäksi Suomessa, joten puheessani on varmasti iso suomenkorostus. Luonteeltani olen hieman hiljainen, iloinen, huumorintajuinen. Lisää minusta voit lukea täältä.
Agilityssä ideana on vahvistaa hevosen ja ihmisen välistä vuorovaikutussuhdetta. Se parantaa parhaassa tapauksessa hevosen lisäksi ihmisen hyvinvointia.
Tunneilla jokaisella on vakioratsu, jotta yhteistyötä olisi helpompi näin lyhyessä ajassa käydä lävitse ja kehittää sitä. Jokainen saa toivoa itselleen vakioratsua, ja jos toiveita ei ole niin Ellen valitsee ratsun. Kaikki tunneille osallistuvat ratsut ovat Kastanjantallin hevoset ja ponit.
Kurssin pituudeksi on laskettu 4 eri tuntia, joissa tutustutaan agilityn alkeisiin ja lopuksi kisataan leikkimielisesti. Kurssin voit suorittaa koska tahansa, se ei ole aikaan eikä paikkaan sidottu! Tässä alla tunnit:
1. Tutustutaan agilityyn syvemmin. Ohjelmassa erilaisia harjotteita, esimerkiksi pressun kohtaamista, kiikkulautaa, kartioiden kierto jne.
2. Erilaisia tunneleita ja siltoja
3. Erilaisia esteitä. Sekä traileriin menemisen harjoittelua.
4. Palautellaan mieleen asioita. Kurssi huipentuu pieneen ja leikkimieliseen kisaan, jossa jokainen pääsee vuorollaan kokeilemaan ihkaoikeaa agilityrataa! Osallistujille luvassa yllätyspalkinto!
Tapahtumapaikka:
Sään salliessa Jäänkenttä ja jos sää huono, niin Merenmaneesi. Tästä klikkaamalla pääset tarkemmin tutustumaan koko Heppiksen miljööseen mm. Kastanjantalliin
Toteutustapana toimii:
Eli jokaisesta tunnista on pohjatarinat, joissa on muutama tehtävä tuntilaisille. Jokaisen osallistujan tulee tehdä nämä tehtävät aina seuraavaan tuntiin mennessä. Tarinoita ei siis ole pakko kirjoittaa, ainoastaan tunnilla vaadittu toteutustapa tehdä. Ja toteutukset julkaistaan tähän keskuteluun.
Ilmottaudu foorumillamme mukaan kurssille näin:
- Nimesi
- Mahdollinen sähköpostisoite / tallisi vieraskirja, jonne voimme lähettää kurssin lopuksi saatavan kurssitodistuksen
- Poni/hevostoiveesi (Ratsastuskoulu Kastanjan kaikki hevoset/ponit käytettävissä)
- Mahdolliset kysymykset, toiveet tms.
Rohkeasti mukaan kokeilemaan toisenlaisia harratusmahdollisuuksia eläinystäviemme kanssa! Lämpimästi tervetuloa oppimaan uutta!